Bedrijfsfilm laten maken, 5 tips voor inzetbaarheid!
Een bedrijfsfilm is een prachtig product om jouw bedrijf op de kaart te zetten. Je kan hiermee op een creatieve manier de kwaliteit van jouw bedrijf laten zien. Wij geven 5 tips om deze bedrijfsfilm in te zetten, want je wilt natuurlijk niet dat je opties onbenut laat!
1. Bedrijfsfilm op je website
Wanneer je een bedrijfsfilm hebt laten maken wil je deze natuurlijk ook laten zien. Eén van de mogelijkheden om de film te laten zien is via social media kanalen, maar sommige mensen vergeten nog wel eens om deze ook op de website te plaatsen. Middels een embed code van YouTube of Vimeo is dit handig te integreren. Wanneer een klant zich aan het oriënteren is via de website, is één van de eerste dingen waar ze op zullen klikken de bedrijfsfilm. Binnen 1 minuut ziet diegene hoe jouw bedrijf er daadwerkelijk uit ziet en hiermee kan je net dat streepje voor hebben op je concurrent. Ook qua vindbaarheid voegt een video op je website veel toe.
2. Upload de bedrijfsfilm op Facebook
Upload altijd je bedrijfsfilm op je bedrijfspagina op Facebook. Maar let op: plaats geen YouTube link. Wanneer je de bedrijfsfilm (als bestand) namelijk direct op Facebook upload krijg je meer bereik en speelt de film direct af in Facebook. Dit zorgt voor een grotere exposure. Wanneer je film langer dan 1.00 minuut duurt, komt hij ook nog eens terecht in Facebook Watch. Dit zorgt voor extra views. Naast het organische bereik kan je ook de video sponsoren, met andere woorden adverteren. Je betaald een bedrag om de video voor een x aantal keer voorbij te laten komen bij potentiële klanten. Je kan een specifiek publiek selecteren wie het gesponsorde bericht moeten zien.
3. Post op Linkedin
Linkedin houdt van videocontent. Videocontent wordt nog niet zo heel lang op Linkedin ingezet. Linkedin geeft echter al snel voorrang aan video’s i.p.v. tekst berichten. De bedrijfsfilm kan je toevoegen aan je bedrijfsupdate, maar ook aan je persoonlijke pagina. Het voordeel van je persoonlijke pagina is dat je daar vaak meer bereik hebt. Wanneer mensen jouw post ‘interessant’ vinden, zien de connecties van die persoon ook weer wat zij geliked hebben. Dit levert nieuwe kijkers buiten jouw netwerk op. Vergeet ook niet je persoon de bedrijfsfilm te laten delen!
4. Bedrijfsfilm op de beurs
Sta je met je bedrijf regelmatig op een beurs? Wat is er dan beter dan jouw bedrijfsfilm tonen aan het publiek? Middels een groot scherm kan jouw stand de aandacht trekken van het publiek, krijg jij meer aanspraak en krijgen zij een beter beeld bij jouw bedrijf. Tip: Zet het geluid uit op een beurs en mocht je gebruik maken van een voice-over, zorg dan dat je de film ondertiteld zodat mensen het wel kunnen volgen.
5. Bedrijfsfilm afspelen in je wachtruimte
Ook in je wachtruimte is het ideaal en effectief om je bedrijfsfilm in te zetten. De mensen die in de wachtruimte zitten, zijn vaak aan het wachten op de afspraak. Voordeel is dat ze niet zoveel te doen hebben. Een bedrijfsfilm op groot scherm trekt dan direct de aandacht. De klanten krijgen direct een ‘kijkje in de keuken’ en krijgen een goed beeld van jouw bedrijf.
Hopelijk heb je nou een beter beeld bij de inzetbaarheid van jouw bedrijfsfilm. Mocht je nog geen bedrijfsfilm hebben, dan kan een bedrijfsfilm laten maken door een partij als Your Productions.